گزارش سفر به فرانکفورت

نتایج مهم سفرفرانکفورت سال 2011 میلادی

نتایجی که از سفر فرانکفورت کسب کرده ام را باشما خوانندگان محترم در میان می گذارم:

نخست: رفتن به کشورهای اروپایی  و استفاده کردن از آنچه خواستار آن هستید نیازمند دانستن زبان انگلیسی است. البته کسی که یک مترجم همراه داشته باشد کار و مشکلش حل می‌شود؛ اما برای ناشری که بخواهد بین المللی فکر کند و بین المللی کار کند، دانستن زبان انگلیسی حداقل پیشنیاز است.

دوم: در اروپا نمی‌توان هر نوع غذایی را خورد. به دو دلیل اول آنکه قدری گران است که شاید این مشکل همگانی نباشد. دوم انکه غذای حلال یافتن کاری آسان نیست.

سوم: همسفر خوب از نعمت‌های بسیار بزرگی است. شما به کشور کاملا آزاد وارد میشوید. دست کم یک همسفر بی‌خطر داشته باشید.

چهارم: بار اضافه نباید همراه داشت. از نمونه‌های خیلی روشن آن اینکه در هر هتلی اقامت کنید حوله‌های تمیز و شسته شده دارند. بردن دو نوع حوله مخصوصا اگر جاگیر باشد غلط و کج سلقیگی است. آوردن وسائلی که وزن یا حجم زیاد و استفاده آن احتمالی است کاری بسیار اشتباه است. همچنین آوردن وسائلی که گران است و نیاز ضروری نیست بسیار خطرساز است. آوردن کامپیوتر برای کسانی که کارشان زیاد است مانعی ندارد.

پنجم: چمدان حمل وسائل هم مهم است. در سفرهای هوایی گاهی ساک زیر بار می‌ماندو له می‌شود. بنابراین استفاده از چمدان خوب وسائل را سالم نگه می‌دارد.

ششم: قاشق و چنگال و چاقو همراه یک لیوان جزو وسائل ضروری است. اگر قرار است کنسرو مصرف کنید چیزی برای گرم کردن در هتل‌ها نیست. اگر بتوانید یک کتری برقی داشته باشید یا یک ظرف و یک هیتر بسیار کارگشاست.

هفتم: آوردن چند داروی پرمصرفی که شما نیاز به آن دارید ضروری است. از گرانی آن که بگذریم گاهی به ندرت وقت کافی برای به دست آوردن آن خواهید داشت.

هشتم: قبل از سفر اطلاعات کاملی از محل مورد نظر خودتان داشته باشید. اینترنت تقریبا اطلاعات کاملی در اختیار شما می‌گذارد. مشورت با کسانی که قبلا به آن کشور مسافرت کرده‌اند کارگشاست. بهره جستن از اطلاعات لیدرهای آژانس‌ها بسیار ارزشمند است. اگر قبل از سفر بتوانید نقشه‌ای از مسیر داشته باشید خیلی بهتر است. از اینترنت دانلود کرده و پرینت بگیرید.

نهم: دوربین برای ثبت خاطرات و داشتن کاغذ و قلم بسیار مفید است. اگر خاطرات خود را در همان روز ننویسید بدانید که بیشترش را فراموش خواهید کرد.

دهم: قبله‌شناسی در اروپا قدری شخصی است. یعنی شما باید قبله‌نما داشته باشید و بدانید که چگونه با آن قبله را تشخیص بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *