نشر بین الملل

ترجمه ی کتاب پیامبر و قصه هایش به زبان انگلیسی و روسی

به گزارش خبرنگار حوزه کتاب ایرنا،مجموعه 5 جلدی «پیامبر و قصه هایش»برای نوجوانان روسی ترجمه و منتشر شده است. این کتاب با 70 حکایت از سراسر زندگی پیامبر اکرم (ص) به جنبه های مختلف زندگی حضرت محمد (ص) پرداخته و غلامرضا حیدری ابهری مولف، هدی حدادی تصویرگر و نشر جمال ناشر آن است.

این مجموعه، پیش از این به زبان انگلیسی ترجمه شده است و ترجمه یک جلدی آن به زبان روسی توسط جاوید میرزایف صورت گرفته و از سوی بنیاد مطالعات اسلامی روسیه انتشار یافته است.
این اثر تاکنون در جشنواره های مختلف مورد توجه قرار گرفته و برگزیده کتاب فصل و همچنین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شده است.
مدیر نشر جمال درباره کتاب و ویژگی های آن به خبرنگار ایرنا می گوید: در کنار هر یک از 70 داستان بازنویسی شده این مجموعه کم نظیر، بخشی به نام «بیشتر بخوان، بهتر بدان» وجود دارد که در آن توضیحاتی خواندنی و جالب درباره سنت نبوی و سبک زندگی پیامبر گرامی اسلام آمده است.
حجت الاسلام علیرضا سبحانی نسب مدیر انتشارات جمال با بیان اینکه «پیامبر و قصه هایش» در حال ترجمه به زبان عربی است، آن را قابل استفاده برای مسلمانان شیعه و سنی دانسته و می افزاید: این مجموعه فاقد مسائل حساسیت برانگیز است و جامع ترین منبع و مجموعه مربوط به حکایات زندگی رسول خدا (ص) را دربر می گیرد.
وی ادامه می دهد: نسخه فارسی این کتاب که سند تاریخی هر حکایت آن در کنارش نوشته شده با شمارگان سه تا پنج هزار، تاکنون چهار بار تجدید چاپ شده است.
به گفته سبحانی نسب، نویسنده اثر در بازنویسی حکایات این مجموعه بیشتر تلاش کرده تا جنبه های اخلاقی و تربیتی آنها را به مخاطب نشان دهد و گرفتار توضیحات اضافی نشده است.
منبع:ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *