اطلاع‌رسانی

نشست خبری پویش ملی «قهرمان من» با محوریت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد

حاج قاسم سلیمانی

نشست خبری پویش ملی «قهرمان من» با محوریت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد

      نشست خبری و افتتاحیه پویش ملی «قهرمان من» با محوریت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی امروز با حضور محمد یقینی، دبیر پویش، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا سبحانی نسب، مدیر انتشارات جمال، سیدابراهیم علایی، تولیدکننده بازی دلاور و خانواده شهید مدافع حرم، اصغر پاشاپور در مجتمع فرهنگی سرچشمه برگزار شد.

      در این پویش قرار است محصولات کودک و نوجوان حاج قاسم سلیمانی تولید، جمع آوری و عرضه شوند. یکی از اهداف این پویش این است که ویترین کاملی از محصولات فرهنگی و نوشت افزاری به مردم و خصوصا کودکان و نوجوانان با طرح حاج قاسم معرفی شود. اما هدف بعدی این است که به تولید کنندگان کمک شود و محصولات خود را عرضه کنند.

حاج قاسم سلیمانی

تحریف حاج قاسم کلید خورده است

      در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام سبحانی‌نسب، مدیر انتشارات جمال با تاکید بر اینکه نخستین سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا باید به معرفی شخصیت‌هایی مانند سردار قاسم سلیمانی بپردازیم، گفت: کافی است در اینترنت نام این شهید را جست‌وجو کنید، می‌بینید ویکی پدیا به عنوان نخستین سایت درباره این شهید، نوشته است که سردار سلیمانی تروریست بوده و حتی از واژه مرگ برای شهادت او استفاده کرده است، علاوه بر آن این سایت می‌نویسد که مردم ایران و عراق از مرگ سلیمانی خوشحال شده‌اند! این مهم نشان می‌دهد که هنوز به نخستین سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی نرسیده‌ایم، با تحریف بزرگ پیرامون این شخصیت مواجه هستیم، از طرف دیگر در داخل هم عده‌ای در حال تحریف شخصیت قاسم سلیمانی هستند و حتما اگر کمی صبر کنیم، انحرافات و تحریف این وقایع را از زبان داخلی‌ها هم خواهیم شنید. 

حاج قاسم سلیمانی

      وی با تاکید بر اینکه سایت‌های خارجی دست به تحریف شخصیت حاج قاسم سلیمانی زدند، اضافه کرد: قطعا اگر به تاریخ نپردازیم، نه تنها دشمن بلکه برخی از هموطنان نیز از زاویه خودشان ماجرای شهادت حاج قاسم سلیمانی را یا به سمت خود کشیده یا آن را طرد می‌کنند و در نهایت باعث تحریف تاریخی و مصادره این شخصیت به نفع منافع سیاسی خواهد شد، از این رو باید تلاش کنیم تا این اتفاق نیفتد و این مهم نیز یک دین ماندگار است که در طول تاریخ ادامه خواهد داشت. نگاه کنید وقتی یک افسانه‌ای مانند رستم خلق می‌شود، سرداران ادبی ما برای حفظ، نوآوری و بازنویسی آن تلاش می‌کنند و حالا که قهرمانان واقعی‌ای داریم که دنیا را متحول کرده‌اند، باید آن را حفظ کرده و به جامعه بشناسانیم. 

همه مدیون حاج قاسم هستیم

      وی افزود: مدیون چهره‌هایی هستیم که برای امنیت و عزت و آبادانی کشور آشکار و پنهان تلاش کردند و ماندگار شدند. افرادی که فقط در عصر حاج قاسم تنفس کردند مدیون این شهید نیستند بلکه نسل‌های بعد نیز اینگونه هستند. ما افسانه می‌سازیم و هزاران نگهبان می‌گذاریم تا حفظ شود. برای حفظ شاهنامه سرداران ادبی ما تلاش می‌کنند تا حفظ و بازپروری شود. اگر قهرمان واقعی داشته باشیم که جهان را متأثر کرده و مدت‌های زیادی از اوآثار مثبت خواهیم گرفت چه قدر باید تلاش کرد تا حفظ شود؟

حاج قاسم سلیمانی

      مدیر انتشارات جمال در ادامه تصریح کرد: بذری که شهید سلیمانی از محبت خودش در دل‌ها کاشته قصدش بذر محبت ولایت بوده است، تا کسی به سوریه نرود نمی‌تواند این موضوع را حس کند. گاهی مواقع کودک و نوجوان ما خدمات سردار سلیمانی را حس کرده‌اند اما او را به خوبی نمی‌شناسند. وظیفه داریم این شناخت را به کودک و نوجوان برسانیم. چه قدر بزرگسالان ما حاج قاسم را می‌شناسند؟ حاج قاسم حکیم بود. آنچه عرفای ما می‌خواستند بگویند باید به آن برسید حاج قاسم سلیمانی  به آن رسیده بود. این شهید وسعت نگاه به حقیقت عالم داشت. چنین شخصیتی فصل مهمی از عرفان و حکمت متعالیه است. حاج قاسم در طول عمرش شهید زندگی کرد.

شخصیت شهید سلیمانی جامع است

      وی با تاکید بر اینکه اگر به ماجرای رشادت‌ها و ایثارگری‌ها نپردازیم فرهنگ شهادت و ایثار کم کم می‌میرد، گفت: با بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی فرهنگ ایثار و شهادت آبیاری می‌شود. در واقع چیزی را پرورش می‌دهیم که جامعه به آن  نیاز درد. اگر عزت می‌خواهید در سایه جانفشانی است. در واقع عزت در سایه صلابت است. به همین خاطر است که می‌بینیم حاج قاسم در عین اینکه لبخند به لب دارد ولی وقتی دیپلمات می‌شود محکم است.

      حجت الاسلام سبحانی‌نسب در ادامه اظهار کرد: جامعیتی در شهید سلیمانی سراغ داریم که در کمتر شهیدی وجود دارد. این شخص جزء الگوهایی است که به راحتی می‌توان بر روی جامعیت آن صحبت کرد. شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای ما شخصیتی دارند که می‌توان آن را به عنوان الگوی جامع معرفی کرد. مدیون شهدا هستیم و اگر آن‌ها را معرفی نکنیم  عده‌ای آن‌ها را مصادره و بعد معرفی می‌کنند. الگویی داریم که ۶۰ سال زندگی قابل پیروی دارد.

      مدیر انتشارات جمال در پایان صحبت‌هایش عرضه داشت: حاج قاسم سلیمانی باید به کودک و نوجوان معرفی شود که اگر نشود سرمایه ملی  بزرگی را از دست می‌دهیم. سردار سلیمانی باید سردار دل‌ها بماند.حاج قاسمی داشتیم که با اشک شبش اقتدار روزش را می‌آفرید. شهید سلیمانی برای طول تاریخ  الگوی بشریت شد. باید زوایای مختلف آن را بشناسیم و معرفی کنیم.

حاج قاسم سلیمانی

 

 

 

 

 

 

 

حاج قاسم سلیمانی حاج قاسم سلیمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *