تربیتی

آموزش مهارت‌های زندگی برای کودکان

کتاب‌های مهارت‌های زندگی برای کودکان

کتاب‌های آموزش مهارت‌های زندگی برای کودکان

آموختن مهارت‌های زندگی برای کودکان ضرورتی مهم است. این ضرورت در همان سنین خردسالی و آغاز روند اجتماعی شدن کودک آشکار می‌شود. برای این کار راه‌های زیادی وجود دارد. یک از بهترین راه‌های آن همانا کتاب است.

این کتاب‌ها در قالب داستان و شعر و بازی، مهارت‌های زندگی را به کودکان آموزش می‌دهند. خواندن و بازخوانی کتاب‌های آموزش مهارت‌های زندگی، آن مهارت‌ها را در ذهن کودکان تثبیت می‌کند.

در این نوشتار، به معرفی 5 کتاب آموزش مهارت‌های زندگی برای کودکان می‌پردازیم. این کتاب‌ها توسط نشر جمال به چاپ رسیده‌اند.

  1. مهارت‌های زندگی برای کودکان: مسواک میثم

مهارت‌های زندگی: مسواک میثم

اهمیت مسواک زدن در بهداشت فردی و از آداب معاشرت روشن است. دین اسلام نیز به این عمل اهمیت فراوان داده است. اما این کار پسندیده برای بچه‌ها کمی سخت به نظر می‌آید. چه کنیم که کودک با شوق و ذوق مسواک بزند؟

کتاب «مسواک میثم» سعی کرده است با داستانی جذاب و تصاویری زیبا، انگیزه‌ی مسواک زدن را در بچه‌ها ایجاد کند. با خواندن کتاب، کودک از فواید مسواک زدن و اهمیت آن از نگاه اسلام آگاه می‌شود.

نویسنده‌ی این کتاب آقای غلامرضا حیدری ابهری است و تصویرگر هم آن هم سام سلماسی است.

برای خرید کتاب اینجا کلیک کنید.

  1. مهارت‌های زندگی برای کودکان: شهردار کوچولو

مهارت‌های زندگی: شهردار کوچولوکودک باید بیاموزد در خارج از خانه چه رفتاری داشته باشد. در مواجهه با هم‌سالان، بزرگ‌ترها و غریبه‌ها چگونه برخورد کند. در محیط زندگی با دیگران چه وظایف و چه حقوقی دارد.

مجموعه‌ی «شهردار کوچولو» این قواعد تربیتی را به کودکان آموزش می‌دهد. مثلا در شهر باید چه قوانینی را رعایت کرد. یا در آپارتمان و فضای سبز باید چگونه رفتار کرد تا حقوق دیگران رعایت شود.

این کتاب به صورت شعر تالیف شده است. شعرها سروده‌ی آقای سید محمد مهاجرانی و تصاویر اثر خانم معصومه حاجی‌وند هستند.

برای خرید کتاب اینجا کلیک کنید.

  1. مهارت‌های زندگی برای کودکان: مداد رنگی

مهارت‌های زندگی: مداد رنگی

یکی از بهترین راه‌ها برای شکوفا کردن استعدادهای کودک، نقاشی و رنگ‌آمیزی است. سر و کار داشتن  با رنگ‌ها و تشخیص و انتخاب و به کار بردن آن‌ها، خلاقیت کودک را بسیار تقویت می‌کند.

اگر نقاشی و رنگ‌آمیزی که کودکان به عنوان تفریح انجام می‌دهند، با آموزش همراه شود، بهترین نتایج به دست می‌آیند. به این صورت که کودک همراه با نقاشی، درس‌ها و مهارت‌های زندگی را هم بیاموزد.

مجموعه‌ی 6 جلدی «مداد رنگی»، امکان آموزش با نقاشی را فراهم کرده است. در این مجموعه، کودک طرح‌های بدون رنگ را رنگ‌آمیزی می‌کند. هم‌زمان پیام هر طرح را که در مورد مهارت‌های زندگی است هم دریافت می‌کند. طرح‌های این مجموعه کار شرکت طراحی نهرین است.

برای خرید کتاب اینجا کلیک کنید.

  1. مهارت‌های زندگی برای کودکان: ورزش هوش کودکان

مهارت‌های زندگی: ورزش هوش کودکان

بهتر است استعدادهای کودکان، در سنین پایین شناسایی شود. می‌شود این کار با کتاب‌هایی که در این زمینه تالیف شده‌اند انجام پذیرد. کتاب‌هایی که با ارائه دادن تمرین‌هایی، مهارت‌های کودکان را می‌سنجند و بهبود می‌بخشند.

با استفاده از تمارین این کتاب‌ها، می‌توان ضریب هوشی کودکان را تشخیص داد. این کتاب‌ها هم‌چنین برای بالا بردن ضریب هوشی آن‌ها کاربرد دارند. کودک با انجام این تمارین که جنبه‌ی بازی و سرگرمی هم دارند، مهارت‌های خود را نشان می‌دهد.

کتاب «ورزش هوش کودکان» با همین هدف تالیف شده است. این کتاب مشتمل بر ‌تمرین‌هایی ساده و جذاب است که کودک با انجام دادن آن‌ها، مهارت‌هایی را نیز می‌آموزد. کتاب تالیف فرشته جندقیان است و تصویرگری این کتاب را خانم مهناز رضایی انجام داده است.

برای خرید کتاب اینجا کلیک کنید.

بهترین راه آموزش درس‌ها و مهارت‌های زندگی به کودکان، از طریق کتاب است. کتاب‌هایی که مهارت‌های زندگی را با داستان و شعر و تصویر و بازی و سرگرمی به کودکان آموزش دهد. در این نوشتار سعی کردیم چند کتاب از بهترین کتاب‌های مهارت زندگی برای کودکان را به شما معرفی کنیم. امید که مفید بوده باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *