نوشته‌های گوناگون

شرایط پذیرش اثر در نشر جمال

شرایط پذیرش اثر کودک نشر جمال

شرایط پذیرش اثر در نشر جمال

نویسندگان عزیز و محترمی که قصد ارسال اثر و همکاری با نشر جمال را دارند لطفا مطالب زیر را مطالعه نموده و آثار خود را در چارچوب‌ استانداردهای بیان شده، جهت بررسی  و ارزیابی محتوایی ارسال نمایند.

1. موضوع و محتوای اثر باید به‌طور کامل با خط مشی انتشارات جمال در تولید کتاب همخوانی داشته باشد. موضوعات مطلوب نشر جمال را می‌توانید از طریق این لینک مشاهده نمایید.

2. اثر پیشنهادی باید نسبت به آثار مشابه آن در بازار،  دارای حداقل یک مزیت شاخص و قابل توجه داشته باشد. نوآوری در آثار ارائه شده، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که می‌تواند در پذیرش اثر تاثیر به‌سزایی داشته باشد. حتماً در فرم ارسال اثر به نوآوری اثر پیشنهادی اشاره و آن را توضیح دهید.

3. اثر ارائه شده باید دارای ساختار محتوایی قابل دفاع باشد. یک کتاب خوب، به طور قطع دارای یک مهندسی محتوایی عالی است. مولف برای رسیدن به یک اثر ارزشمند، باید ابتدا ساختار و شاکله محتوای اثرش را در ذهن خودش ترسیم کند و بداند که این اثر قرار است چه هدفی را دنبال کند و هر قسمت از کتاب، کدام بخش از هدفش را تامین می‌کند؟

متاسفانه برخی از آثار به منزله یک کشکول است که اگر بخش‌های زیادی از آن حذف شود، نه تنها هیچ لطمه‌ای به آن کتاب وارد نمی‌شود، بلکه پس از حذف این موارد، به کتاب ارزشمندتری تبدیل خواهد شد. هر ایده‌ای که قبل از تولد دارای ساختار محتوایی مبتنی بر اندیشه و تفکر باشد، یقیناً به اثری مفید، فاخر و ارزشمند خواهد انجامید. 

4. پس از مهندسی صحیح محتوا، نوبت به معماری آن محتوا می‌رسد که یکی از مهم‌ترین پیش‌نیازهای تولید یک اثر درخور ستایش است. معماری محتوا به این معناست که ادبیات ارائه شده باید به‌طور دقیق و موشکافانه‌ای متناسب با گروه سنی مخاطب باشد. ادبیات متناسب یعنی نویسنده در انتخاب صحیح واژگان، چینش کلمات در کنار هم‌دیگر رعایت حال مخاطب را بکند و چنان با سلیقه‌ از واژگان بهره ببرد که خواننده از خواندن تک‌تک کلمات و عبور از هر جمله لذت ببرد و سلیقه نویسنده آفرین بگوید.  

5. شورای محتوایی نشر جمال در سال جاری، تنها آثار بیش از 24 صفحه را می‌پذیرد. همچنین تمایل به آثار و مجموعه‌هایِ چند جلدی کتاب کودک و نوجوان دارد. لذا از پذیرش آثار 12 صفحه‌ای کودک در سال جاری معذور است. 

بنابر این از مولفین گرامی خواهش می‌شود تنها در صورتی که محتوای تولیدی خود را منطبق با شرایط فوق‌الذکر می‌دانند، فرم زیر را تکمیل نموده و به همراه اثر تولیدی خود به نشانی jamalnashr@yahoo.com ارسال نمایند تا در شورای محتوای نشر جمال مورد بررسی قرار گیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *