اطلاع‌رسانی

موضوعات مطلوب نشر جمال

بسته

نشر جمال در دو بخش بزرگ‌سال و کودک به انتشار آثار دینی می‌پردازد. در این بخش به موضوعاتی که «برای کودک» یا «درباره کودک» منتشر می‌کنیم می‌پردازیم.  عمده توجه این انتشارات روی مسائل تربیتی و خداشناسی کودکان معطوف بوده است. آشنایی کودکان با خدا سهم بسیاری در آثار منتشر شده تا کنون دارد. هر چند موضوعات زیر همه اهتمام نشر جمال نیست؛ ولی میتوان موضوعات را زیر را عمده‌ترین موضوعات مورد توجه این انتشارات دانست.  

 

الف) آشنایی کودکان با خدا

ب) آشنایی کودکان با اهل بیت (ع)

ج) آشنایی کودکان با احادیث اهل بیت (ع)

د) آشنایی کودکان با سبک زندگی

هـ) آشنایی کودکان با فلسفه

و) آشنایی کودکان با اخلاق و آداب اجتماعی

ز) آشنایی کودکان با ادبیات پایداری و دفاع مقدس

    

الف) آشنایی کودکان با خدا

بخش عمده‌ای از آثار انتشارات جمال در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند که نشان از توجه ویژه‌ی این مرکز به مسائل توحیدی کودکان دارد. ما در صفحه آشنایی کودکان با خدا به صورت مفصل به ریز موضوعات ذیل آشنایی کودکان با خدا پرداخته‌ایم. مباحثی چون آشنایی با نعمتهای خدا، شگفتی‌های آفرینش و سبک زندگی توحیدی. 

برای دیدن کتاب‌های آشنایی کودکان و نوجوان با خداوند کلیک کنید.

خدایا اجازه
من امام زمان را دوست دارم

ب) آشنایی کودکان با اهل بیت

کتاب‌هایی که در زمینه اهل بیت علیهم السلام به رشته تحریر درمی‌آیند باید بر سه محور آگاهی‌بخشی، ایمان‌افزایی و احساس‌برانگیزی استوار باشند. ما امروزه فقط به پیشوایان تاریخ‌دار نیاز نداریم؛ ما به پیشوایان تاریخ‌سازی نیازمندیم که الگوی بشریت باشند. در حقیقت نشر جمال برای کتاب های خود در این زمینه  چند رسالت رسالت مهم را مدنظر قرار داده است:

     در وهله اول کتاب باید عطش دانایی کودک و نوجوان را سیراب کند، به علاوه این که شیوه‌ی نگارش کتاب به گونه‌ای باشد که کودک پس از مطالعه آن عشق حقیقی اهل بیت عصمت و طهارت را در دل خویش احساس کند و از سوی دیگر ایمان و باور وی را نسبت به انسان‌های والایی که شایستگی رهبری جامعه را دارند تقویت نماید. 

برای دیدن کتاب‌های آشنایی کودکان با اهل بیت(ع) کلیک کنید.  

ج) آشنایی کودکان با احادیث اهل بیت (ع)

همه‌ی ما معتقدیم که سیره‌ی اهل بیت (ع) نسخه‌ی کاملی برای سعادت دنیا و آخرت بشریت است که اگر از همان دوران کودکی در ذهن کودکان تثبیت شود می‌تواند سعادتمندی آنان را تضمین کند. لذا نشر جمال بر خود وظیفه می‌داند که با ارائه کتاب‌هایی که معارف اهل بیت پیامبر را با ادبیاتی روان و دلنشین برای کودکان بازگو می‌کنند گام مهمی در راستای تربیت اصولی فرزندان این سرزمین بردارد.

برای دیدن کتابهای آشنایی کودکان با سخنان اهل بیت(ع) کلیک کنید.

حدیث و شعر و قصه
پیامبر-و-قصه-هایش , پیامبر و قصه هایش

د) آشنایی کودکان با سبک زندگی

فرزندان ما از عنفوان کودکی باید سبک زندگی صحیح و اصولی را آموزش ببینند تا در هنگام نیاز بتوانند آن را در زندگی پیاده‌سازی نمایند. بسیاری از مشکلات فرهنگی ناشی از عدم آشنایی افراد با شیوه زندگی در پرتو معارف اسلامی است. لذا انتشارات جمال از آثاری با محتوای این چنینی استقبال می‌نماید.

برای دیدن کتاب‌های آشنایی کودکان با سبک زندگی کلیک کنید.

هـ) آشنایی کودکان با فلسفه

فلسفه برای کودک در حقیقت مبنای خردورزی و منطق برای کودکان است. از آنجا که ممکن است اصطلاح فلسفه برای کودکان نارسا باشد ما از اصطلاح «حکمت برای کودک» بهره میبریم. بیان حکمت یا همان فلسفه‌ی درخور فهم کودکان، آن‌ها را به تفکر وا می‌دارد و باعث رشد و باروری قدرت اندیشه‌ورزی در آنان می‌شود.

برای دیدن کتاب‌های آشنایی کودکان با فلسفه (فبک) کلیک کنید.

فکر کودک فلسفه
مجموعه شهردار کوچولو , شهردار کوچولو

و) آشنایی کودکان با اخلاق و آداب اجتماعی

متاسفانه رنج عدم آشنایی با شیوه صحیح زندگی و رعایت آداب اجتماعی در جامعه ما به وفور به چشم می‌خورد و ریشه‌ی این مسئله را می‌توان در کودکی افراد جامعه جست و جو نمود.لذا وظیفه والدین است که از خردسالی در جهت بهبود خصوصیات اخلاقی کودکان خود فعالیت نموده و آنان را با فرهنگ ارزشمند ملی اسلامی خودمان آشنا سازند. انتشارات جمال هم در راستای تحقق رسالت خطیر خود، آثار قابل توجهی را در این زمینه تولید و روانه بازار نموده است.

برای دیدن کتابهای آشنایی کودکان با مهارتها و آداب اجتماعی کلیک کنید.

ز) آشنایی کودکان با ادبیات پایداری و دفاع مقدس

فرهنگ مقاومت و پایداری  راز مهم پیروزی و بزرگ‌ترین عنصر حفظ نظام اسلامی است. اگر کودکان از خردسالی فرهنگ ستم‌ستیزی را بیاموزند و مردان بزرگ روزگارمان که برای حفظ این نظام جان‌فشانی کردند بشناسند و آنان را الگوی خود قرار دهند، حفظ و توسعه نظام اسلامی تضمین می‌گردد. کودک ایرانی باید بداند که هزینه سازش بسی بیشتر از هزینه مقاومت و پایداری است و با ایثار میتوان یک ملت را به سرافرازی و سربلندی و عزت رساند. 

برای دیدن کتابهای آشنایی کودکان و نوجوانان با دفاع مقدس کلیک کنید.

حاج قاسم سلیمانی,منم می شم یه حاج قاسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *