اطلاع‌رسانی

خدایا اجازه ؟!

خدایا, اجازه

توحید، مهمترین پیام همه‌ی پیامبران (علیهم السلام) و اساسی‌ترین اصل اعتقادی همه‌ی ادیان الهی و موثرترین باور در تربیت آدم است. از این رو، هر چه در زمینه‌ی این موضوع بگوییم و بنویسیم، بازهم کم است.

گرچه کودکان از نظر ذهنی و عقلی، مانند بزرگسالان نیستند؛ اما از نظر سرمایه‌های معنوی و ایمان فطری، از بسیاری بزرگسالان پیش ترند. به همین دلیل به بهانه‌ی عدم رشد ذهنی، نباید آنان را از شیرینی لطایف توحیدی محروم ساخت. البته روشن است که در این زمینه، نوشته‌ی ما باید به ذهن و زبان کودک و جان و جهان او کاملا هماهنگ باشد.

[ لینک خرید کتاب خدایا اجازه انتشارات جمال ]

خدایی که پیامبران معرفی کرده اند، خدایی است که در همه جا حضور دارد و در همه جا ما را می بیند و برای لحظه لحظه‌ی زندگی، برنامه ویژه‌ای ارائه کرده و پیام هدایت بخشی بیان فرموده است. خدایی که ما به او باور داریم، خدای دست بسته‌ی بیکار آن سوی ستاره ها نیست که ما را به حال خود رها کرده باشد. البته همه‌ی برکات باور به خدا نیز آن گاه نصیب ما می گردد که او را با همان صفات بیان شده از سوی پیامبران، باور داشته باشیم.

کتاب، خدایا اجازه! در قالب پرسش و پاسخ هایی که بین کودکان و خدا شکل می گیرد، تلاش کرده که خدای حاضر ناظر مهربان نزدیکتر از ما به ما را به کودکان معرفی کند و نشان دهد که او خدای دعا و زندگی و دنیا و آخرت و بهشت و دوزخ است.

به عبارت دیگر کتاب خدایا اجازه! معرفی لطیفی از خدای پیامبران به کودکان است.

منبع:بهشت قلم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *