نشر بین الملل

رونمایی از دو کتاب بین المللی بریل نشر جمال ویژه کودکان و نوجوانان روشندل

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، کتاب های «پیامبر و قصه هایش» و «محمد مثل گل بود» نوشته غلامرضا حیدری ابهری با حضور نویسنده، اهالی فرهنگ و کودکان و نوجوانان رونمایی شد.

حجت الاسلام  غلامرضا حیدری با حضور در جمع شاد کودکان و نوجوانان اظهار داشت: قبل از نویسندگی به تدریس مشغول بودم و بنا به پیشنهاد دوستان کار نویسندگی را با سفری به مشهد علی بن موسی الرضا (ع) و توسل به ایشان شروع کردم. وی سپس گفت: هر کتابی قصه ای را در درون خود دارد و با هدفی نوشته شده است.

حیدری ابهری همچنین بیان کرد: با عنایت امام رضا (ع )یکی از قصه های پیامبر اکرم (ص) را بازنویسی کردم و بعدها نیز سه قصه دیگر در باره حضرت محمد (ص) را به نگارش در آوردم که باعث ایجاد انگیزه و پشتکار فراوان در من شد. وی سپس به کتاب «پیامبر و قصه هایش» اشاره کرد و گفت: این کتاب در ابتدا با مشکل چاپ مواجه بود که پس از پیگیری های فراوان و توسل به امام مهربانی ها، علیرضا سبحانی نسب از انتشارات جمال نشر آن را به عهده گرفت و یکسال بعد نیز جایزه کتاب فصل سال را به خود اختصاص داد.

این نویسنده کودک و نوجوان اضافه کرد: «کتاب محمد مثل گل بود» نیز پس از توهین یکی از کشورها به حضرت محمد (ص) نوشته شد که با شمارگان 210 هزار نسخه چاپ و منتشر شد. این نویسنده کودک و نوجوان اظهار داشت: تنوع و انتخاب کتاب برای بینایان عزیز همیشه امکان پذیر بوده اما روشندلان با استعداد ما متاسفانه از این امکانات برخوردار نیستند که طی این چند سال گذشته با حمایت ها و پیگیرهای اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم و کتابداران پرتلاش و خلاق بخش نابینایان این فرصت برای این گروه نیز فراهم شده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی در پایان گفت:کتاب های رونمایی شده به زبان های انگلیسی و روسی در کشورهای خارجی انتشار یافته است.

 

منبع:خبرگزاری رسا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *