هادی‌منش

هادی‌منش

حجت‌الاسلام ابوالفضل هادی‌منش در سال 1356 در قم متولد شد. بعد از گرفتن مدرک دیپلم ریاضی فیزیک، در سال ۱۳۷۵ به حوزه علمیه رفت و در مدرسه علمیه حقانی، علوم دینی را فراگرفت. نخستین کتاب خود را در سال بعد به انتشار رساند و به طور هم‌زمان با فراگرفتن دروس حوزوی، در سال 1386 از موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) مدرک کارشناسی‌اش را در رشته جامعه‌شناسی دریافت کرد؛ در حالی که تا این سال، ۱۶ کتاب نوشته بود. او همان سال از حوزه علمیه قم، سطح دو فقه و اصولش را هم گرفت.

تحصیلات تکمیلی

در سال 1390 از حوزه علمیه، مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته تاریخ اسلام اخذ کرد. سپس در سال ۱۳۹۳ دانشگاه ادیان و مذاهب را برای تحصیل در مقطع دکتری انتخاب کرد و  رشته تاریخ تشیع را برگزید و در سال 1397 دکترای تاریخ تشیع گرفت. هم‌چنین ایشان چند سالی است مشغول تحصیل در مقطع سطح چهار حوزه علمیه قم و در رشته تاریخ اسلام درس می‌خواند. او تا کنون (سال ۱۴۰۲) حدود ۸۵ کتاب را به رشته تحریر درآورده است.

تدریس

حجت‌الاسلام ابوالفضل هادی‌منش در طول این سال‌ها دروس مختلفی چون: روش تحقیق، تاریخ اسلام، کلام اسلامی و… را در مراکز مختلفی چون دانشگاه تهران، جامعه‌الزهرا، دانشگاه ادیان و مذاهب، حوزه های علمیه خواهران، دانشگاه رفاه، دانشگاه سوره، موسسه آموزش عالی امام رضا (ع) و… تدریس کرده است. همچنین او مقالات پژوهشی، ترویجی و مطبوعاتی فراوانی را (حدود ۲۴۰ مقاله) در مجلات علمی و مطبوعات به انتشار رسانده است.

جایزه و مسئویت

ایشان ۱۳ جایزه علمی در جشنواره‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی دریافت کرده و نیز بیش از ۳۴۰ عنوان کتاب کودک نوشته است. هادی‌منش استاد راهنما و مشاور بیش از ۷۰ رساله و پایان‌نامه علمی در حوزه و دانشگاه بوده، کارگاه‌های نویسندگی زیادی را در کل کشور برگزار کرده و مسئولیت‌های علمی و فرهنگی مختلفی را نیز بر عهده داشته است.

کتاب‌ها

انتشارات بین‌المللی جمال چند کتاب از این نویسنده پرکار منتشر کرده است که می‌توانید آنها را ببینید:

۱. شرح و تصحیح و تحقیق کلیله و دمنه
۲. فاطمه شهر قم (زندگانی حضرت معصومه)
۳. تصحیح و تحقیق مقتل قمقام زخار
۴. شیخ رجبعلی خیاط
۵. مجموعه معصومین و کودکان
۶. شیرین‌تر از شکر (بهار)
7. شیرین‌تر از شکر (تابستان)
8. شیرین‌تر از شکر (پاییز)
9: شیرین‌تر از شکر (زمستان)