پویش بزرگ مثل ما، مثل ماه

مسابقه کتابخوانی پیامبران اولوالعزم

شما به پویش بزرگ و سراسری «مثل ما، مثل ماه» همراه با جوایز نقدی ارزنده دعوت شده‌اید. تاریخ برگزاری این پویش از 15 آذر تا پایان دی 1402 است. هر کتاب شامل سه سوال است که با پاسخ صحیح به سوالات و ارسال کد به شماره (1000100015000) یک شانس در قرعه‌کشی بزرگ انتشارات بین‌المللی جمال دارید. با دیدن ویدئوی زیر، با نحوه شرکت در مسابقه، بهتر آشنا می‌شوید:

این پویش شامل مجموعه‌ پیامبران اولوالعزم است که پنج کتاب را دربرمی‌گیرد:

کتاب اول «پیامبر هزار و یک درخت»: داستان زندگی پیامبری است که صدها سال برای هدایت مردمش تلاش کرد.

کتاب دوم «پیامبر تبر آتشین»: داستان زندگی هیجان‌انگیز پیامبری است که آتش برایش گلستان شد.

کتاب سوم «پیامبر اژدهای چوبی»: داستان پیامبری است که از قصری زیبا و مجلل فرار کرد اما با یک تکه چوب توانست جادوگران پادشاه را شکست دهد.

کتاب چهارم «پیامبرشفابخش»: داستان پیامبری است که به هر سرزمینی قدم گذاشت بعد از رفتن او بیماری و بدی از آن سرزمین کوچ کرد.

کتاب پنجم «پیامبر گل سرخ»: داستان پیامبری با عطر گل سرخ است. پیامبری که مهربانی‌اش مانند عطر گل سرخ در سرزمین‌ مکه جاری شده بود.

برای آشنایی با این کتاب‌ها می‌توانید ویدئوی زیر را ببینید:

نویسنده مجموعه کتاب پویش مثل ما مثل ماه آقای مسلم ناصری است. نویسنده توانای خراسانی که می‌توان راز و رمز گوشه‌های پنهان تاریخ را در قصه‌پردازی او دید. او با روایتی نو از گذشته سعی می‌کند ماجراهای فراموش‌شده را با وقایع امروز پیوند دهد و خواننده را سوار بر پل معلّقی میان دیروز و امروز با خود همراه کند. دکتر ناصری تاکنون جوایز متعددی را از آن خود کرده است که می‌توان به جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی، چندین بار نویسنده برتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بارها برگزیده کتاب سال حوزه، برگزیده بیست سال ادبیات دینی، برگزیده کتاب سال داستان عاشورایی، چند بار برگزیده کتاب سال رضوی و مواردی دیگر اشاره کرد.

توجه داشته باشید هر کتاب یک شانس در قرعه‌کشی برای شما دارد؛ اما با پنج کتاب شما پنج شانس در قرعه‌کشی دارید. اگر در پویش مثل ما مثل ماه، مجموعه پنج کتاب را با هم بخرید، بسته به صورت رایگان برایتان پست خواهد شد. 

ویدئوی دوم را هم می‌توانید اینجا ببینید.

 

شما می‌توانید کتاب‌ها را به صورت حضوری از فروشگاه نشر جمال، پاتوق‌های کتاب در سراسر کشور، به صورت مجازی از سایت نشر جمال و نیز کانال های ارتباطی ما در ایتا و اینستاگرام تهیه کنید.

پیش از این هم انتشارات جمال پویش‌های سراسری کتابخوانی برگزار کرده بود که آخرینِ انها پویش عسل مثل یه قصه بود. توضیحاتی از آن را می‌توانید اینجا ببینید. 

باد زوزه کشید و بازیگوشانه کشتی را به طرف صخره سیاره برد که در شدت باران، به سختی دیده می‌شد. نوح با مهارت سکان کشتی را چرخاند. کشتی دور کوه چرخی زد. نوح، کنعان را دید که به قله کوه چسبیده بود. ضربه‌های شلاق باد و باران او را خیس کرده بود.
آن چه خواندید بریده‌ای بود از کتاب «پیامبر هزار و یک درخت» که آقای مسلم ناصری درباره زندگی حضرت نوح نوشته‌اند.

این کتاب اولین جلد از مجموعه «پیامبران اولوالعزم» است. می‌توانید پیامبر هزار و یک درخت را با کلیک روی عنوانش تهیه‌ کنید.

تونا جرات نداشت از خانه بیرون برود؛ ولی دلش آرام نگرفت. باید پسرش را برای آخرین بار می‌دید. قدم‌هایش می‌لرزید. چند قدم که می‌رفت می‌ایستاد، دست به دیوار می‌گرفت. پاهایش سست و بی‌توان بود. خیلی نگران بود. یعنی ابراهیمش، جوان زیبایش را دیگر نمی‌دید. گونه‌هایش خیس اشک بود. وقتی به بیرون شهر رسید که آتش بزرگ همه جا را روشن کرده بود. تونا سر بلند کرد. شعله‌ها تا نیمه‌ آسمان می‌رسیدند.‌

آن چه خواندید بریده‌ای بود از کتاب  «پیامبر تبر آتشین» که آقای مسلم ناصری در آن زندگی حضرت ابراهیم (ع) را روایت کرده است. 

این کتاب دومین جلد از مجموعه «پیامبران اولوالعزم» است. می‌توانید پیامبر تبر آتشین را با کلیک روی عنوانش تهیه کنید.

سربازها فریاد می‌زدند و می‌تاختند. موسی از یارانش می‌خواست تند قدم بر دارند. موهای بچه‌ها روی دوش بزرگ‌ترها به دیواره آبی می‌خورد و آب، موج بر می‌داشت؛ ولی چکّه‌ای نمی‌ریخت. موسی و یارانش می‌دویدند.هیچ کس به پشت سر بر نمی‌گشت. موسی از آن‌ها خواسته بود فقط جلوشان را نگاه کنند. هارون عقب‌تر از همه به پیرمردها و پیرزن‌ها کمک می‌کرد. یک نفر گفت: «ساحل! من خشکی را می‌بینم.»

قطعه‌ای از کتاب «پیامبر اژدهای چوبی» را در متن بالا خواندید. آقای «مسلم ناصری» زندگی‌ حضرت موسی (ع) را در این کتاب روایت کرده‌اند. کلیپ مربوط به این کتاب را اینجا ببینید.

این کتاب سومین جلد از مجموعه «پیامبران اولوالعزم» است. پیامبر اژدهای چوبی را می‌توانید با کلیک روی عنوانش تهیه کنید.

چشم‌هایشان را بسته بودند، لبه قایق را چسبیده بودند و فریاد می‌زدند. باد شدید بود. باد نبود، توفان بود. قایق را می‌چرخاند. از موج‌ها بالا می‌برد، سرازیر می‌کرد و بعد موجی دیگر. هیچ راه نجاتی نبود. باد فریاد آنها را با خود می‌برد. هیچ کمک‌کننده‌ای نبود. بعضی از آنها فکر می‌کردند کاش از ساحل دور نشده بودند. اگر استادشان بود، اگر آقایشان بود، شاید گرفتار توفان نمی‌شدند. بی راهنما و رهبر گم شده بودند.

آن چه خواندید بریده‌ای بود از داستان‌های زندگی حضرت عیسی بن مریم (ع) که آقای مسلم ناصری در کتاب زیبا و جذاب «پیامبر شفابخش» نوشته‌اند.

این کتاب چهارمین جلد از مجموعه «پیامبران اولوالعزم» است. پیامبر شفابخش را می‌توانید با کلیک روی عنوانش تهیه کنید.

باغ پر از علف بود. نصف باغ را بیل زده بود. رسیده بود وسط باغ. خسته بود. در سایه نخلی نشسته بود. نخلی که کنار آبراهه بود. همان جایی که یک بوته گل سرخ داشت. بوته‌هایی که صاحب باغ گل‌هایش را خیلی دوست داشت. آنها را می‌چید و عطر درست می‌کرد.

قطعه‌ای از زندگی جذاب حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم را خواندید که آقای مسلم ناصری در کتاب «پیامبر گل سرخ» آن را روایت کرده است. 

این کتاب پنجمین جلد از مجموعه «پیامبران اولوالعزم» است. پیامبر گل سرخ را می‌توانید با کلیک روی عنوانش تهیه کنید.

مجموعه پیامبران اولوالعزم شامل پنج جلد کتاب است. هر جلد داستان زندگی یک پیامبر خدا را روایت می‌کند. جلد اول «پیامبر هزار و یک درخت» داستان زندگی حضرت نوح علیه السلام است. جلد دوم «پیامبر تبر آتشین» داستان زندگی حضرت ابراهیم علیه السلام است. جلد سوم «پیامبر اژدهای چوبی» داستان زندگی حضرت موسی علیه السلام است. جلد چهارم «پیامبر شفابخش» داستان زندگی حضرت عیسی علیه السلام است. جلد پنجم «پیامبر گل سرخ» داستان زندگی پیامبر رحمت حضرت محمد صلی الله علیه و آله است. با مطالعه این پنج جلد شما با اتفاقات جذاب زندگی انسان‌های نمونه آشنا می‌شوید.

مجموعه 5 جلدی پیامبران اولوالعزم را با کلیک روی عنوانش تهیه کنید و از امتیاز ارسال رایگان بهره‌مند شوید.

 

 

این پویش به اتمام رسید و برگزیدگان مشخص شدند.

گزارش اتمام پویش را از طریق این لینک می‌توانید مشاهده کنید.