علی شعیبی، روحانی و نویسنده کودک است که تاکنون کتاب‌های زیادی برای بچه‌ها نوشته است. می‌توانید زندگی‌نامه‌اش را از زبان خودش بخوانید: 

تولد و حوزه

علی شعیبی هستم، متولد شهریور ۶۸ در اهواز. تحصیلاتم را در مدارس دولتی گذراندم و با مدرک دیپلم الکترونیک از هنرستان فتح المبین اهواز فارغ التحصیل شدم. با رتبه ۷۲۳ در کنکور کاردانی به دانشگاه فنی سمنان رفتم و بعد از آن در کنکور کاردانی به کارشناسی در دانشگاه دولتی شیراز پذیرفته شدم ولی به خاطر علاقه به مباحث دینی و احساس تکلیف برای تبلیغ دین به ویژه کار با نوجوانان تصمیم گرفتم به حوزه علمیه بروم. شش سال در حوزه خاتم الانبیا اهواز درس خواندم و بعد از آن به حوزه علمیه قم رفتم و تحصیل حوزوی خود را ادامه دادم.

 

بنایی و دانشجویی

از کودکی در فصل تابستان به همراه پدرم که استاد بنا بود، کارگری می‌کردم. شب ها به همراه برادرم به باشگاه رزمی می‌رفتم و در دبیرستان با راهنمایی دوستانم بچه مسجدی شدم و با روحانی مهربانی آشنا شدم که مسیر زندگی من را تغییر داد. در این دوره با کتاب‌های شهید مطهری آشنا شدم. در دوران دانشجویی هفته‌نامه‌ای داشتیم که گاها در آن سرمقاله می‌نوشتم و این آغاز نوشتن من بود.

<yoastmark class=

 

شوخی دوستان؛ دغدغه مسجد

در دوران طلبگی و در فصل امتحانات، کتاب‌های حوزه را برای امتحان خلاصه و نموداری می‌کردم. دوستان به شوخی می‌گفتند استعداد نوشتن داری و اگر همین جزوه‌ها را چاپ کنی، کلی مشتری دارد. در همین دوران بود که در چند تا از مساجد اهواز کار فرهنگی می‌کردم. برای نوجوانان کلاس‌های احکام، قرآن و عقاید داشتم. در برگزاری کلاس‌ها یک مشکل اساسی همیشه خودنمایی می‌کرد و آن هم نبود یا کمبود محتوا و کتاب مناسب برای آموزش مسائل دینی و اعتقادی برای بچه‌ها بود. همین امر تلنگری بود برای بنده بود که آثاری در این زمینه بنویسم. در حال حاضر بیش از ۴۰ کتاب نوشته‌ام که ۲۲ اثر آن تا کنون چاپ شده و مابقی در دست چاپ هستند.

 

لیست آثار بنده: 

اصول دین نوجوان

اصول دین نوجوان (جلد دوم)

مقتل حسینی نوجوان

مقتل فاطمی نوجوان

شیرخدا علی علیه السلام

بدان رحمک الله

جهان خوار

سبزترین امام

جایزه‌های خدا

مراقب جایزه‌هایت باش

بچه‌های خوب، زندگی خوب

آبشار اندیشه

ببین خدا چه کرده (نشر جمال)

یک آدم بیست (نشر جمال)

پرسش و پاسخ مهدوی

غواص قهرمان

غواص شجاع

ذوالفقار ایرانی سردار جهانی

فرمانده دانشمند

سردار هور (حاج علی هاشمی)

اسرار و رموز خلقت