حجت‌الاسلام علی دنیایی

حجت‌الاسلام علی دنیایی

حجت‌الاسلام علی دنیایی در فروردین 1367 در تهران متولد شد. او دوران نوجوانی را در مساجد، هیئت‌ها و کلاس‌های قرآنِ شهرک ولی عصر تهران گذراند. دوره تحصیل در مدارس را با دیپلم کامپیوتر به پایان برد. سپس وارد حوزه علمیه حضرت آیت الله حق‌شناس (ره) در تهران شد و پنج سال آنجا بود. از جمله اساتید برجسته ایشان در آن سال و تا به امروز، حجت الاسلام و المسلمین میرهاشم حسینی است. دنیایی مدتی هم در درس اخلاق حضرت آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی (ره) شرکت کرد.

در تهران مدتی با کانون اندیشه جوان، همکاری داشت. بخش فقهی مجله الکترونیکی «رصد» را آماده می‌کرد. همچنین در مسجد چهارده معصوم شهرک ولی عصر برای کودکان و نوجوانان در برخی تابستان‌ها کلاس احکام و معارف اسلامی داشت. سال 89 و پس از ازدواج به قم مهاجرت کرد. تاکنون در قم ساکن بوده و تحصیلات علوم دینی را ادامه داده است. او در سال 90 فعالیت‌های مستمر و منظمی را در حوزه تعلیم و تربیت دینی کودک و نوجوان در مسجد فاطمی نیروگاه (خیابان امام حسین علیه‌السلام) آغاز کرد.

در سال 92 بود که به عنوان مربی برتر برای مقطع سنی کودکان، در جشنواره صالحین استان قم برگزیده شد. در طول فعالیت‌های تربیتی در مساجد قم و تهران در دهه 90 به عنوان سرگروه، مربی و سرمربی صالحین شناخته شد. همچنین در این سال‌ها به عنوان مربی برتر نیز برگزیده شد. سال 97 آغاز همکاری با مجلات «رشد» آموزش و پرورش بود. در طول این سال‌ها به عنوان کارشناس محتوای دینی با آموزش و پرورش همکاری می‌کرده است. آقای علی دنیایی در سال 98 نویسنده صفحات دینی مجلات «رشدِ جوان» بود و در سال 94 با حجت الاسلام استاد حیدری ابهری آشنا شد و به مدت حدود 4 سال نزد ایشان دعاهای صحیفه سجادیه را به صورت خصوصی درس گرفت.

حجت‌الاسلام علی دنیایی

حجت‌الاسلام علی دنیایی

آقای علی دنیایی کتاب‌های متعددی از حجت‌الاسلام حیدری ابهری را نمونه‌خوانی و ارزیابی محتوایی کرده است: از جمله حکایت‌نامه سبک زندگی اهل بیت علیهم السلام. از سال 98 هم همکاری خود را به صورت جدی با نشر جمال آغاز کرده است. همکاری‌ای که تا امروز ادامه داشته است.

همچنین آقای دنیایی کتاب‌های زیادی از نشر جمال را نمونه‌خوانی، ویرایش یا پژوهش کرده است. فهرست برخی از آنها را می‌توانید اینجا ببینید:

1. بر ساحل صحیفه (نمونه‌خوانی)
2. معنویت، ایمان و آموزش دین در کودکی (پژوهش، ویرایش، مأخذیابی، فهرست و عنوان‌بندی)
3. فاطمه شهر قم (نمونه‌خوانی)
4. شمیم گل نرگس (ویرایش و سوالات مسابقه)
5. علم در برابر دین (پژوهش و ویرایش)
6. پنجره فیروزه‌ای (ویرایش و تصحیح)
7. خانه‌ای در بهشت (ویرایش و تصحیح)
8. زیارت عاشورا در نگاهی دیگر (نمونه‌خوانی)
9. قصه‌های ادواردو (نمونه‌خوانی)
10. یک مشت مروارید (نمونه‌خوانی)
11. کراماتی از مهدی موعود (ویرایش و تحقیق)
12. هیس خدا با من کار داره (ویرایش)
13. خدا در این قصه‌ها (ویرایش و تصحیح)
14. دایره المعارف شیعه (ویرایش، مأخذیابی)
15. به طور اتفاقی (نمونه‌خوانی)
16. زندگی‌نامه نهج البلاغه (نمونه‌خوانی)
17. من اعتراض دارم (پژوهش، نمونه‌خوانی)
18. پول، خدا، بچه‌ها (نمونه‌خوانی)
19. مجموعه من اهل بیت را دوست دارم (مأخذیابی)
20. هفتاد پیامک از پیامبر (نمونه‌خوانی)
21. تاجر کوچولو (ویرایش)
22. وصیت‌نامه امام خمینی (ویرایش و تحقیق)
23. اخلاق اداری (ویرایش و تصحیح)
24. با امام رضا علیه‌السلام (ویرایش و تصحیح)
25. جنقلی (نمونه‌خوانی)
26. داستان‌های نهج‌البلاغه (ویرایش و تصحیح)
27. غدیر، کودک، سرگرمی (تألیف)
28. ترجمه نهج البلاغه استاد مظاهری (ویرایش و تحقیق)